U gebruikt een oude browser!

Update uw browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

Omroep MAX bezoekt 'Schitteren op Soestdijk'

Op vrijdag 13 december opent Paleis Soestdijk speciaal de deuren voor kijkers van Omroep MAX en lezers van MAX Magazine. Reserveer uw ticket met deze speciale MAX-korting en geniet van een magische, schitterende dag op Paleis Soestdijk, inclusief koffie/thee & gebakje. 

Openingstijden vrijdag 13 december: 
11:00 – 17:00 uur

Er zijn twee tijdsloten beschikbaar:
- 11:00 - 14:00
- 14:00 - 17:00

1. Kies uw tickets

  • Selecteer uw tickets
    Prijs
    Aantal
    Subtotaal
  • OmroepMax ticket € 14,00
    € 14,00
  • Totaalprijs

Veelgestelde vragen

Ticketprijzen

  • Wat kost een bezoek aan Paleis Soestdijk?
    Prijzen tickets Paleis Soestdijk en tentoonstelling:
    Vanaf 12 jaar: € 13,50 per persoon
    Kinderen van 4 tot en met 11 jaar € 10,00 per kind
    Kinderen tot en met 3 jaar gratis toegang

    Een kaartje voor de bezichtiging in het Paleis geeft automatisch toegang tot de tentoonstelling en de paleistuin. U kunt de tuin vóór of na uw bezichtiging door het paleis bezoeken. Tickets zijn online en bij de kassa van Paleis Soestdijk verkrijgbaar.

    Prijzen tuinticket:
    Vanaf 12 jaar: € 5,00 per persoon
    Kinderen van 4 tot en met 11 jaar € 2,50 per kind
    Kinderen tot en met 3 jaar gratis toegang
  • Waarom kan ik zowel via internet als aan de kassa een kaartje kopen?

    U kunt een e-ticket kopen via ons online ticketsysteem. Elke openingsdag is het ook mogelijk om tickets aan de kassa te kopen. De kassa is geopend tot 17:30 uur. Kaartverkoop aan de kassa is mogelijk tot 15:45 uur. Laatste toegang tot het paleis is om 16:00 uur. Entree tot het park is mogelijk tot 17:00 uur. De exacte openingsdagen en –tijden vindt u hier.

  • Moet mijn kind ook betalen voor het bezoeken van het park?

    Kinderen tot en met 3 jaar mogen het park gratis bezoeken. Voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar geldt een tarief van €10,00 voor een paleisbezoek en €2,50 voor alleen het park.

  • Kan ik mijn kaarten ruilen of teruggeven?

    Volgens onze Algemene Voorwaarden is het ruilen, wijzigen of annuleren van kaarten niet mogelijk. Ook is het niet mogelijk geld terug te ontvangen wanneer u niet aan een bezichtiging hebt deelgenomen.

  • Is mijn Museumkaart geldig?

    Helaas is de Museumkaart niet geldig bij Paleis Soestdijk.

Bezichtiging

  • Wat houdt een bezichtiging in?

    U kunt op eigen gelegenheid de historische vertrekken van het Paleis bezichtigen met behulp van onze multimediatour. Ook is het mogelijk een rondleiding te boeken. Tijdens een rondleiding vertelt een ervaren gids u over de geschiedenis, kunsthistorie en architectuur van het Paleis.

  • Wat is er te zien in het paleis?

    Een bezoek aan Paleis Soestdijk voert met name door het officiële en eveneens oudste gedeelte van het paleis: de representatieve stijlkamers. Ook ziet u enkele privé-vertrekken van de laatste bewoners. Paleis Soestdijk biedt aan alle bezoekers de mogelijkheid om op eigen gelegenheid, met behulp van een mini tablet en koptelefoon, een uitgebreide tour door het paleis te maken. De multimediatour geeft toegang tot een zee aan (achtergrond)informatie in foto’s, filmpjes, teksten en verhalen.

  • Mag ik mijn kind(eren) meenemen?

    U bent uiteraard van harte welkom om voor u zelf en uw kind(eren) kaarten te boeken voor een bezichtiging door het paleis. Kinderen tot en met 11 jaar krijgen korting op de toegangsprijs, kinderen tot en met 3 jaar hebben gratis toegang.

    Tijdens een bezichtiging is een speciale familie-tour beschikbaar, die gericht is op kinderen. Via een mini-tablet en koptelefoon maken zij op interactieve wijze kennis met het paleis en het koninklijk huis.

    Paleis Soestdijk organiseert regelmatig activiteiten gericht op kinderen. Een overzicht van alle activiteiten vindt u in de agenda.

  • Is de bezichtiging geschikt voor kinderen?

    Een bezoek aan het paleis is geschikt voor jong en oud. Naast de reguliere multimediatour is er een speciale familie-tour beschikbaar. De familie-tour is gericht op kinderen. De familietentoonstelling VIND HET UIT! Wereldverbeteraars van eigen bodem is tevens zeer geschikt voor kinderen.

    Tijdens de vakantie zijn er vaak activiteiten gericht op kinderen, zoals park- en paleisspeurtochten. Een overzicht van alle activiteiten vindt u op de pagina Zien en Doen. Het is ook mogelijk een privérondleiding te boeken waar extra aandacht aan kinderen wordt besteed.

  • Kan ik met een groep komen?

    Het is mogelijk om Paleis Soestdijk met een groep te bezoeken, Online kunnen maximaal 15 tickets per keer gekocht worden. Indien u met een groep groter dan 15 personen het paleis wenst te bezoeken, vragen wij u om contact op te nemen met ons via sales@paleissoestdijk.nl of +31 (0)35 541 28 41.

    Het is tevens mogelijk voor groepen om Paleis Soestdijk te bezoeken door bijvoorbeeld een rondleiding of arrangement te boeken.

  • Hoe lang duurt een bezichtiging door het paleis?

    Een bezichtiging duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. Een bezoek met de multimediatour duurt ongeveer 45 minuten tot een uur. Een bezoek aan de tentoonstelling VIND HET UIT! Wereldverbeteraars van eigen bodem duurt ongeveer een half uur tot 45 minuten. De speurtocht voor de kinderen duurt ongeveer een half uur en kan tegelijkertijd met de tentoonstelling gedaan worden.

Openingstijden en dagen

Rondleidingen

  • Is het mogelijk om een gids te huren?

    Bij een bezichtiging aan het paleis is een multimediatour beschikbaar, waarmee u een schat van informatie tot uw beschikking heeft. Paleis Soestdijk verzorgt geen reguliere rondleidingen. Wel is het, uitsluitend op afspraak, mogelijk een rondleiding te reserveren voor uw gezelschap. Wij hanteren verschillende tarieven voor een rondleiding binnen of buiten openingstijden.

    Rondleiding tijdens reguliere openingstijden
    - maximaal 15 deelnemers
    - Duur: 1,5 uur
    - Kosten: € 150,- per groep + entreebewijs voor iedere deelnemer aan de rondleiding
    - Reserveren? Neem contact met ons op via sales@paleissoestdijk.nl of telefonisch via +31 (0)35 541 28 41

    Rondleiding buiten reguliere openingstijden
    - maximaal 15 deelnemers
    - Duur: 1,5 uur
    - Kosten: € 500,- per groep
    - Reserveren? Neem contact met ons op via sales@paleissoestdijk.nl of telefonisch via +31 (0)35 541 28 41

  • Zijn er ook rondleidingen in een andere taal?

    Indien u een rondleiding boekt kan er in overleg gezorgd worden voor een rondleiding in het Engels, Duits of Frans. U dient dit vooraf aan te vragen via sales@paleissoestdijk.nl.

Toegankelijkheid

  • Is het paleis toegankelijk voor rolstoelen?

    Het paleis en het park zijn toegankelijk voor rolstoelen en rollators, maar er zijn – behalve sanitaire voorzieningen en een lift – geen speciale hulpmiddelen aanwezig.

  • Kan ik een rolstoel reserveren?

    Als u aangeeft dat u met een rolstoel komt, gaan wij er van uit dat u deze zelf meeneemt. In het paleis zijn voor noodgevallen enkele rolstoelen beschikbaar, maar deze kunnen niet gereserveerd worden.

  • Wat is de maximale grootte van een rolstoel?

    De route door Paleis Soestdijk is voor rolstoelen alleen toegankelijk via een lift. De lift is 90 x 120 cm. De bezichtiging is helaas niet toegankelijk voor rolstoelen die groter zijn dan deze afmetingen. Paleis Soestdijk heeft maar één lift met beperkte ruimte, dus het is mogelijk dat er bij meerdere rolstoelen enige wachttijd ontstaat. Ons team doet echter zijn uiterste best om u zo snel mogelijk te assisteren.

  • Moet een gebarentolk betalen voor de bezichtiging?

    Nee, een gebarentolk heeft gratis toegang tot het paleis in combinatie met een betalende bezoeker.

  • Zijn er speciale mogelijkheden voor blinden en slechtzienden?

    Er zijn geen speciale voorzieningen voor blinden en slechtzienden. Het is niet toegestaan om meubels, muren of delen van de collectie aan te raken. Voor blinden en slechtzienden kan, afhankelijk van de tentoonstelling, een audiotour beschikbaar zijn. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via info@paleissoestdijk.nl

  • Is het paleis toegankelijk voor honden?

    Nee, het paleis en de tuin zijn niet toegankelijk voor honden. Het park en het paleis zijn wel toegankelijk voor blindengeleidehonden.

Fotograferen

  • Kan ik een bruidsreportage laten maken in het park?

    Het is mogelijk om tijdens openingstijden bruidsfoto’s te maken in de tuin van Paleis Soestdijk. Hiertoe kunt u aan de kassa tickets kopen voor de tuin à € 5,00 per persoon. Uiteraard dienen bruidsparen zich net als de andere bezoekers aan de huisregels te houden. Auto’s en rijtuigen worden niet toegelaten tot het terrein. Het is niet toegestaan om een bruidsrapportage in het paleis te maken, zowel binnen als buiten de reguliere openingstijden.

    Buiten openingstijden (maandag tot donderdag) is het ook mogelijk om uw bruidsreportage in de tuin van het paleis te maken. De kosten hiervoor bedragen € 250,00. U krijgt daarin de vrije hand en alle mogelijke tijd die u nodig heeft, uiteraard met het in acht nemen van de huisregels. Aanvragen hiervoor dienen vooraf gedaan te worden via sales@paleissoestdijk.nl of telefonisch via +31 (0)35 541 28 41.

  • Mag ik fotograferen?

    In het paleis mag er worden gefotografeerd in de aangegeven vertrekken, mits het voor eigen gebruik is. Fotograferen is niet in alle ruimten toegestaan, zie aanwijzing per ruimte. Verder geldt: geen flits en geen statief.

    Het is niet toegestaan om een bruidsrapportage in het paleis te maken, zowel binnen als buiten de reguliere openingstijden. Het is wel mogelijk om tijdens openingstijden bruidsfoto’s te maken in de tuin van Paleis Soestdijk. Tickets voor de paleistuin kunnen op de dag zelf aan de kassa verkregen worden. Buiten openingstijden (maandag tot donderdag) is het ook mogelijk om uw bruidsreportage in de tuin van het paleis te maken. De kosten hiervoor bedragen € 250,00. Aanvragen hiervoor dienen vooraf gedaan te worden via sales@paleissoestdijk.nl of telefonisch via +31 (0)35 541 28 41.

Evenementen

Toekomst

  • Blijft Paleis Soestdijk in de toekomst open?

    Ja. De nieuwe eigenaar draagt er zorg voor dat het paleis geopend blijft voor publiek. In 2018 en 2019 blijven landgoed en paleis geopend voor publiek en ook in de toekomst zullen evenementen, culturele activiteiten en een historische presentatie onderdeel blijven uitmaken van de programmering.

Problemen bij boeken

  • Het lukt niet om te boeken.

    Als het niet lukt om naar de volgende stap in het boekingssysteem te komen, kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Zo kunnen er tegelijkertijd met u tientallen andere mensen bezig zijn met kaarten te bestellen. Wij vragen u het dan later nogmaals te proberen. Wij staan u graag telefonisch te woord als u assistentie nodig heeft. U kunt dan bellen naar +31 (0)35 203 1926. Het is ook mogelijk om op de dag zelf kaarten aan de kassa van Paleis Soestdijk aan te schaffen.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

    Als uw boeking verwerkt is, wordt een automatische antwoordmail verstuurd met in de bijlage de tickets. Wanneer u de mail niet heeft ontvangen, kan dat bijvoorbeeld komen doordat uw spamfilter de mail niet accepteert. Kijk dan even in uw map van Ongewenste Mail van uw mailprogramma. Om te voorkomen dat u een dubbele boeking doet, kunt u een mail sturen naar info@paleissoestdijk.nl met uw naam, adresgegevens, het mailadres dat u heeft ingevuld en de datum en het aantal kaartjes. Onze medewerkers kunnen dan controleren of de boeking geslaagd is en nemen contact met u op. Indien gewenst kunt u telefonisch contact opnemen met onze ticketklantenservice via +31 (0)35 203 1926.

  • Heb ik kaarten geboekt?

    Wanneer u uw adresgegevens correct heeft ingevoerd en vervolgens via uw eigen bank (per iDeal) heeft betaald, is de boeking definitief. De bevestigingsmail met daarin uw tickets wordt binnen een half uur aan u verzonden. Mocht u deze niet ontvangen hebben, stuurt u dan een mail naar info@paleissoestdijk.nl met uw naam, adresgegevens, het mailadres dat u heeft ingevuld en de datum en het aantal kaartjes. Onze medewerkers controleren dan of de boeking verwerkt is en nemen contact met u op. Indien gewenst kunt u telefonisch contact opnemen met onze ticketklantenservice via +31 (0)35 203 1926.